Közszolgáltatásról beszélhetünk például:
- A környezetszennyezés megoldásának esetén
- Az app fejlesztések esetén
- A tömegközlekedési fejlesztések esetén
- A munkafolyamatok automatizálás segítségével történő optimalizálása esetén
- Illetve az arcfelismerés és a különböző technológiai fejlesztések esetén.
A közszolgáltatásban alkalmazott mesterséges intelligencia számára az a cél, hogy a közösség számára egy élhetőbb, fenntarthatóbb, gazdaságosabb, biztonságosabb közeget biztosítson.
2019 februárjában Spanyolország fővárosi metró szállítója mesterséges intelligencián alapuló szellőzőrendszert helyezett üzembe, amelynek célja a káros kibocsátások csökkentése és a metróállomások levegőminőségének javítása.
A rendszer a levegő hőmérsékletére, az állomás felépítésére, a vonatok gyakoriságára, az utasok áramlására és az elektromos energia árakra vonatkozó adatokat használja a szükséges szellőzés optimális szintjének meghatározásához. Ugyancsak felhasznál valós és szimulált adatokat, valamint a külső- és föld hőmérséklet előrejelzéseket, hogy optimalizálja a szellőztetést.
A szellőztető rendszer egy szimulációs motort és egy karbantartó modult is tartalmaz. Felismeri a ventilátorok működési hibáit, és lehetővé teszi az üzemeltető, Metro de Madrid, számára a berendezések karbantartását.