Közösségi média marketing felületei
Ez a lecke akkor tekinthető teljesítettnek, ha minden diát megtekintünk és a leckében eltöltjük az előírt időt, amit a kis óra ikonnal nyomon is követhetünk.

Bevezetés

A közösségi média elsősorban az emberi reakciókon alapszik. Manapság mindenki használ közösségi oldalakat, így az online marketing területén újabb felületek használhatók fel termékek és szolgáltatások reklámozására. 

 

Ezeket a felületeket minden felhasználó láthatja, amely nagyban elősegíti egy árucikk sikerességét. Az oldalak gyakran olyan hirdetéseket dobnak fel, amelyek illeszkednek a felhasználó érdeklődési körébe, amely sokat lendít a profitnövelésben. Mivel számtalan közösségi média felület létezik, ezért érdemes erre a feladatra egy teljes marketing csapatot felállítani a vállalkozásnak, amely hirdetni szeretne.

Közösségi média marketing

A közösségi média marketing során, a nevéből is adódóan, a közösségi médiát használják fel a márkák, hogy népszerűsítsék termékeiket, illetve kapcsolatot teremtsenek és ápoljanak a célközönséggel. A tevékenység történhet egy, vagy több platformon is egyszerre. 

 

A közösségi médiában történő hirdetés azért jó megoldás, mert nagy célközönséget lehet elérni vele, csupán a Facebooknak megközelítőleg 3 milliárd felhasználója van. A közösségi marketing média alkalmazható önállóan, valamint más marketing tevékenység kiegészítéseként egyaránt.

Facebook

Mint korábban említésre került, a Facebook körülbelül 3 milliárd felhasználót számlál. Ennek következtében nem meglepő, hogy az egyik legnépszerűbb hirdetési felületként funkciónál. Lehetőség van kiválasztani a leginkább testhezálló hirdetési formát. Létezik a hagyományosnak tekinthető kép formátumban történő hirdetés, de emellett alkalmazhat a szervezet videót, illetve vetítést is, amely nagyszerűen ötvözi az előbbi két típust. 

 

A képeket meg lehet tekinteni galériaként is, ez több képet jelent egyetlen reklámban. Emellett megalkották az „Azonnali élmény” elnevezésű promóciót is, amely akkor vált teljes képernyős hirdetéssé, ha egy személy rákattint a hirdetésre.

YouTube

A YouTube szintén óriási népszerűségnek örvend, a megközelítőleg 2 milliárdos felhasználói körével. Ha valaki kíváncsi egy zenére vagy egy videóra, biztosan ehhez az alkalmazáshoz fordul először. Ezt könnyedén ki is lehet használni a szervezeteknek, amik nagy közönség előtt szeretnék promótálni a terméküket. Lehetőség van vizuális hirdetések alkalmazására, amelyek a videó mellett, jobb oldalon található állandó felületen jelennek meg. Emellett léteznek átugorható és nem átugorható videóhirdetések, amelyek egy kiválasztott videó előtt jelennek meg. A fedvényhirdetések, bár sokakat bosszantanak, rendkívül hatékonyan reklámoznak, hiszen a lejátszó felületén jelennek meg, így senki figyelmét nem kerülhetik el.

 

WhatsApp

A WhatsApp biztosan ismerős név mindenki számára, de mégis kilóg a korábban említett közösségi platformok közül a működésben, azonban ez az alkalmazás is 1,5 milliárd használóval rendelkezik. Korábban nem rendelkezett hirdetésre alkalmas felületekkel, azonban 2020-tól ez megváltozott. Öt évvel ezelőtt vásárolta meg a Facebook a vállalatot, azonban nem hozott profitot a működése, ezért döntöttek a reklámozás bevezetése mellett. 

 

Az alkalmazás használatakor lehetőség van „állapot” feltöltésére, amely képeket, videókat jelent. A hirdetések ebben a sorban jelennek meg, így aki nem használja ezt a funkciót nem is találkozhat promóciókkal. Nem a leghatékonyabb hirdetési forma a közösségi médiában, de nagy létszámú felhasználóit tekintve, így is sok emberhez eljuthatnak a reklámok.

 Instagram

Az Instagram egyre ismertebb lett az utóbbi években, mára mintegy egy milliárd felhasználóval rendelkezik. A hirdetési formái hasonlítanak a Facebook által kínált lehetőségekhez. A vállalat felkínálja a kép és videó formájú hirdetést, amely mellett megjelenik a galéria és kollekció típusú hirdetés is. A galéria és a kollekció és lehetőséget nyújt egyszerre több kép elhelyezésére, de míg a galéria lapozható hirdetés, addig a kollekció konkrét termékeket mutat be árakkal ellátva, amelyek között böngészhet az érdeklődő. Emellett népszerű az oldal sztori funkciója is, amelyben szintén érdemes hirdetéseket elhelyezni, hiszen egyetlen felhasználó figyelmét sem kerülik el.

 

Tiktok

A Tiktok sokkal újabb fejlesztésű közösségi oldal, mint a korábban említettek, ennek ellenére máris 500 millió felhasználónak örvend, arról nem is beszélve hányan nézik az oldalt regisztrálás nélkül. Mivel viszonylag fiatal az alkalmazás, nincs még kidolgozott hirdetési rendszere, de már számos ország vállalatai használhatják a hirdetőfelületeiket, a kisebb államokban ez még várat magára. 

 

Mivel az oldal alapvetően videókat oszt meg, ezért a hirdetések is ilyen formában jelennek meg, a megtekinteni kívánt videó előtt vagy után. Természetesen itt is lehetőség van vizuális hirdetések alkalmazására, amelyek kép formájában jelennek meg és folyamatosan láthatóak.

Twitter

A Twitter egy leginkább külföldön népszerű közösségi oldal, amely körülbelül 250 millió felhasználóval büszkélkedhet. Ez a magas felhasználó létszám szintén lehetővé teszi a hirdető felületek alkalmazását, amelyhez útmutatást is nyújtanak. Tanácsolják, hogy ne csupán szöveggel hirdessen egy vállalat, hanem alakítsa ki a saját profilját, amelyben olyan hirdetéseket helyez el, amely rögtön a szervezet honlapjára viszi az érdeklődőt. Ez a módszer nem csak figyelemfelkeltőbb, de kutatások szerint 43%-kal nagyobb forgalmat eredményez, az egyszerű szöveges hirdetésekkel szemben.

 

Összegzés

A folyamatosan bővülő információs társadalomban alig találunk olyan embert, aki ne használná a közösségi oldalakat. A nagy felhasználói körnek köszönhetően egyértelművé vált az oldalak üzemeltetőinek és vállalkozásoknak is, hogy nagy hasznot jelenthet a felületeken történő hirdetés. A technika fejlődésének köszönhetően ma már lehetőség van olyan eszközöket alkalmazni, amelyek nem kerülik el a felhasználók figyelmét, vagy ha nem is figyelnek rá, tudat alatt biztosan megjegyzik egy márka nevét, vagy a kapcsolódó véleményeket. A vállalkozások számára egyértelműen nyereséges a közösségi médiában való reklámozás.