Vállalkozási környezet
A vállalkozó - jó esetben - már a bejelentkezési űrlap kitöltése előtt felméri a környezetét, de abba igazán csak akkor csöppen bele, amikor megkezdi működését. Hirtelen egy új közegben találja magát, a jogi paragrafus erdőben, egy határidő rengetegben és egy új piacon, ahol el kell adnia magát és az üzleti ötletét. Vevőket/megrendelőket kell szereznie, hirtelen marketinggel, tervezéssel, pénzüggyel és még sok más dologgal kell foglalkoznia. Még ha meg is bíz különböző szakembereket az egyes területek menedzselésével, akkor is el kell sajátítania bizonyos szakkifejezéseket, hogy egy nyelvet beszélhessenek. A vállalkozónak alapvető érdeke, hogy tájékozott legyen a vállalkozásának környezetéről és annak minden vetületéről. Jó, ha mindig nyitott szemmel jár, figyeli a híreket, mert potenciális versenyelőnyre tehet szert, ha a versenytársainál gyorsabban tud reagálni, vagy felismer egy veszélyhelyzetet amire felkészülhet, vagy lát egy lehetőséget, amit kiaknázhat.