A marketing fejlődési története
A marketing a kezdetektől fogva szorosan összefüggött a piaci érdekekkel. A fogalom megjelenése a 20. század elejéhez, a tömegtermelés kezdetéhez köthető, de már az ókorban is folytatódott olyan árucsere, melyhez a marketing korai formája társult.
A marketing első kiemelkedő szakasza körülbelül 1850-től az 1920-as évekig tartott, amikor a célja az áruk előállításának serkentése és az eladás volt.
Az 1930-as években jelentős túlkínálat jelentkezett, ezért egy sokkal struktúráltabb rendszerré alakult át. Megjelentek az olyan értékesítési módok, reklámok, amelyek célzottan keresték fel a fogyasztókat annak érdekében, hogy vásárlásra ösztönözzék őket.
Az 1950-es években kezdődött a klasszikus marketing korszak, amikor a fogyasztói elvárások kezdtek középpontba kerülni. 1980-tól kezdve sokfelé orientálódott a vásárlói igény, és a termelői ágazatok is egymást kiegészítve kezdtek egymásra épülni. Napjainkban a globális marketing jellemző, mely az egész világra kiterjed, de a regionális fogyasztók sajátos igényeit is szem előtt tartja.